Netbank

Klar din daglige økonomi på nettet, når det passer dig.

Du kan for eksempel:

  • Se dine konti og kommende bevægelser
  • Betale regninger og overføre penge
  • Til- og afmelde betalinger til Betalingsservice
  • Købe og sælge værdipapirer/aktier
  • Få overblik over din pension via PensionsInfo
  • Lave et budget der automatisk trækker dine ind- og udbetalinger
  • Lave faste overførsler
  • Navngive dine konti og ændre din "nemkonto" m.m.
  • Få overblik over dit forbrug - hvordan er dine udgifter fordelt på kategorier som mad, bolig og fritid?
  • Se dine dokumenter og post fra sparekassen via eArkiv
  • Sende skatteoplysninger til din rådgiver

Tilmeld dig
Ønsker du at tilmelde dig Netbank, skal du blot udfylde tilmeldingsblanketten via Netbank. Du kan få Netbank, fra du er fyldt 13 år.

Tilmeld Netbank

Fuldmagt
Vil du give et familiemedlem eller en anden person fuldmagt til at bruge Netbank på dine vegne, kan du oprette en fuldmagt. 

Brug for hjælp?
Har du brug for teknisk hjælp til Netbank, kan du sende en mail eller ringe til hotline på telefon 70 20 37 08. Hotline holder åben alle hverdage fra kl. 08 til 19. 

Skriv mail til hotline   
Få svar på tekniske spørgsmål om Netbank

Priser og vilkår
Se priser og vilkår for brug af Netbank

Læs om Mobilbank

Mobilbank

Med Mobilbank kan du få overblik over og styre din økonomi, ligegyldig hvor du er.

Har du sparekassens Mobilbank-app på din Smartphone, kan du blandt andet:

  • Få overblik over dine konti
  • Overføre penge til dig selv og andre
  • Se værdipapirer og aktier i dit depot
  • Købe og sælge værdipapirer og aktier
  • Se valutakurser
  • Få overblik over dit forbrug - hvad bruger du flest penge på?
  • Spærre dit betalingskort
  • Finde din lokale sparekasse-filial
  • Kontakte din rådgiver

Nyt forbrugsoverblik
Med forbrugsoverblikket i Mobilbank kan du få overblik over, hvordan dine udgifter fordeler sig på poster som indkøb af mad, tøj, fritidsaktiviteter og udgifter til boligen. Mobilbank kategoriserer automatisk dine køb, men du har også selv mulighed for at tilføje eller ændre kategorierne. Du vælger selv, hvilken eller hvilke konti konti du vil have overblik over samt i hvilken periode. Du får overblik over dit forbrug ved at klikke på "Forbrug" på startssiden af Mobilbank.

Brug for hjælp?
Har du tekniske spørgsmål om Mobilbank, kan du sende en mail eller ringe til Hotline på telefon 70 20 37 08. Hotline holder åben alle hverdage fra kl. 8 til 19. 

Skriv til Hotline
Få svar på ofte stillede spørgsmål om Mobilbank

Få Mobilbank

  1. Tilmeld dig Mobilbank i din Netbank

    Aktivér en sekscifret mobilkode, du skal bruge sammen med dit cpr.nr. som login til dit konto- og depotoverblik.

  2. Download app'en

    Download herefter app'en Mobilbank Privat fra linket herunder, eller søg på Sparekassen Fyn i App- og Windows Store samt Google Play.

 


 

 

Fra Swipp til MobilePay

Betalingsløsningen Swipp lukker i det nye år, og sparekassen er i stedet blevet en del af MobilePay-samarbejdet.

Det betyder, at du fra 1. marts ikke kan overføre eller modtage beløb via din Swipp-app. Du vil dog fortsat kunne se tidligere Swipp-posteringer i din Netbank eller Mobilbank. 

Hvad skal du gøre?
Du behøver ikke gøre noget. Har du i dag Swipp, modtager du en opsigelse af din aftale i dit eArkiv i Netbank eller Netboks, men du kan bruge Swipp frem til 28. februar 2017, præcis som du har været vant til.

Nyt stærkt partnerskab
Sparekassen er - sammen med landets øvrige danske pengeinstitutter - gået med i MobilePay-samarbejdet for at sikre vores privat- og erhvervskunder en stærk mobil betalingsløsning, der kommer til at indeholde det bedste fra Swipp og MobilePay.

Nye fordele med MobilePay
Med MobilePay har du blandt andet mulighed for at gemme dine kvitteringer og holde styr på dine medlemskaber i app'en. Handler du online, har du også mulighed for at betale med MobilePay i flere netbutikker, så du slipper for at finde kortet frem.

Har du ikke allerede MobilePay, kan du gratis downloade app’en i App Store, Google Play eller Windows Phone Store.

Mere om MobilePay
Læs mere om MobilePay på hjemmesiden, eller kontakt MobilePays kundeservice på telefon 45 14 44 47, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål om app'en.

Underskriv og opbevar dine dokumenter elektronisk

I eArkiv har du overblik over alle dine dokumenter fra sparekassen, ligesom du nemt og sikkert kan underskrive aftaler via e-Boks.

eArkiv

Tab 1

Din elektroniske postkasse

eArkiv er din personlige postkasse, hvor du får alle udskrifter og dokumenter fra sparekassen i elektronisk form.

Med eArkiv kan du nemt og bæredygtigt slippe for besværet med fysiske kontoudtog og breve samtidig med, at du får godt overblik over alle dine dokumenter.

Adgang til eArkiv via Netbank
Når du logger ind i din Netbank, har du automatisk adgang til dit eArkiv i øverste højre hjørne.

Adgang til eArkiv via Netboks
Har du ikke Netbank, kan du tilmelde dig Netboks hos din rådgiver. Netboks er din direkte adgang til dit eArkiv og ikke mere.

Med Netboks behøver du ikke bruge NemID, du logger bare på med cpr-nummer og din selvvalgte kode.

Tilmeld dig Beskedservice
Ønsker du en sms eller mail, når du får nye dokumenter i dit eArkiv, så tilmeld dig Beskedservice, når du er logget ind i dit eArkiv.

Elektronisk underskrift

Tab 1

Elektronisk underskrift

Med elektronisk underskrift kan du via e-Boks nemt og hurtigt underskrive dokumenter fra sparekassen, når og hvor det passer dig.

Via e-Boks kan du nemt underskrive papirer fra sparekassen elektronisk hjemmefra. Samtidig slipper du for at opbevare kopier af aftaler og bilag i mapper, det hele bliver gemt i e-Boks.

Fordele ved elektronisk underskrift

  • Underskriv, når du har tid, og hvor det passer dig
  • Du kan altid få adgang til dokumenterne og slipper for at opbevare dem derhjemme

Sådan gør du

  1. Find dokumentet i eArkiv

    Du finder dokumentet til underskrift i eArkiv eller direkte i din e-Boks. 

  2. Klik på dokumentnavnet

    I din indbakke i e-Boks klikker du på navnet på det dokument, du vil underskrive.

  3. Vælg "Underskriv" eller "Afvis"

    Dokumentet åbner, og du vælger "Underskriv" eller "Afvis", når du har læst dokumentet og vurderet, om du vil skrive under på det. 

  4. Godkend med NemID

    Du får et vindue frem, hvor du indtaster dit bruger-id og din adgangskode til NemID. Klik på "Næste", indtast din NemID-nøgle, og klik "Godkend". 

  5. Opdater kontaktoplysninger, og tilmeld Beskedservice

    Tjek og opdater eventuelt dine kontaktoplysninger. Tilmeld dig gerne Beskedservice i Netbank, så får du automatisk en sms næste gang, der er nye dokumenter.

Har du ikke e-Boks eller Netbank?

Brug for hjælp?
Har du brug for hjælp til e-Boks eller elektronisk underskrift, er du altid velkommen til at kontakte os. 

Få overblik via sms

Læs om vores to mobile løsninger, hvor du via sms kan følge med i, hvad der sker i din Netbank og på dine konti.

BeskedService

Tab 1

BeskedService

Få en sms eller mail hver gang, der er nyt i din Netbank.

Så får du løbende besked, når der for eksempel bliver trukket penge fra din konto, du skal godkende et Elektronisk Indbetalingskort, der er mail fra din rådgiver eller et nyt dokument i eArkiv. Du bestemmer selv hvilke beskeder, du vil modtage, og om det skal være via mail og/eller sms. 

Du kan nemt og sikkert tilmelde dig i din Netbank.

BeskedService er en af dine gratis fordele som PrivatFRI-kunde i sparekassen. Har du ikke PrivatFRI, kan du se prisen ved tilmeldning eller i vores prisliste over serviceydelser. 

Saldo sms

Tab 1

Saldo sms

Send en sms til 1203, og få oplyst saldoen på din konto.

Sådan gør du:

  • Tilmeld dig i Netbank. 
  • Klik på tandhjul-ikonet i højre øverste hjørne. 
  • Vælg "Indstillinger" og "Personlige oplysninger"
  • Registrer dit mobilnummer, og gem oplysninger.
  • Send en sms med teksten SP SALDO <kontonavn> til 1203 (for eksempel SP SALDO løn eller SP SALDO budgetkonto

Kender du ikke dit kontonavn?
Kontonavnet fremgår af dine kontoudskrifter og af din oversigt i Netbank og Mobilbank, hvor du også selv kan navngive dine konti. Hvis du ikke angiver et kontonavn i sms'en, får du oplyst saldoen på din NEM-konto - det er typisk din almindelige lønkonto.

Pris
Udover din almindelig sms-takst, betaler du et mindre beløb pr. sms, du modtager fra 1203.