Optimer virksomhedens økonomi

Spar tid og penge. Brug vores digitale løsninger.

Som virksomhed har I nok at se til, og der er både tid og penge at spare ved at bruge nogle af de digitale løsninger, vi tilbyder. 

Læs mere om mulighederne nedenfor, og kontakt jeres erhvervsrådgiver, hvis I vil have hjælp til at komme igang. 

Tag sparekassen med på farten

Med Netbank og Mobilbank Erhverv kan du døgnet rundt få overblik over virksomhedens økonomi.

Netbank Erhverv

Tab 1

Netbank Erhverv

Netbank Erhverv er et internetbaseret program til dig som erhvervsdrivende.

Netbank Erhverv er et fleksibelt betalings-, informations- og styringssystem, der er udviklet, så du kan kommunikere direkte med os. Alle dine bankoplysninger ligger på vore beskyttede servere.

Integration med løn- og økonomisystemer
Netbank Erhverv kan integreres med de fleste løn- og økonomisystemer. Det giver dig den fordel, at betalinger og meddelelser om betalinger (adviseringer) kan overføres direkte fra din virksomheds økonomisystem til Netbank Erhverv og omvendt.

Godkendelse af to brugere i forening
Aftalen om Netbank Erhverv kan udformes, så to brugere af Netbank Erhverv kan godkende betalinger for hinanden. Fuldmagterne kan frit tilpasses den enkelte bruger.

Hjælp
Har du problemer med installationen, den daglige brug eller bare generelle spørgsmål, har vi en medarbejder siddende klar ved telefonen.

Netbankforsikring
Bruger din virksomhed Netbank, får I (i modsætning til privatkunder) ikke dækket tab, som skyldes netbankindbrud. Derfor er det muligt at tegne en forsikring, der er målrettet tab i forbindelse med netbankindbrud. 

Sådan kommer du videre
Kontakt din rådgiver, hvis du ønsker at få en aftale om Netbank Erhverv eller tegne en netbankforsikring.

Mobilbank Erhverv

Tab 1

Mobilbank Erhverv

Med Mobilbank Erhverv kan du få overblik over og styre din virksomheds økonomi, hvor og hvornår det passer dig via din smartphone.

Med Mobilbank Erhverv kan du:

  • tjekke din virksomheds konto
  • nemt og sikkert godkende betalinger
  • se betalingsoversigt.

Du kan logge på Mobilbank Erhverv med fingeraftryk (læs mere her).

I Mobilbank Erhverv godkender du og din virksomhed betalinger på samme måde som i Netbank Erhverv. Det vil sige med en personlig kode og NemID.

Sådan får du Mobilbank Erhverv

  • Tilmeld dig Mobilbank Erhverv i Netbank Erhverv 
  • Hent app’en Mobilbank Erhverv i App Store eller Google Play (Søg efter Sparekassen Fyn)
  • Ved tilmelding får du en sekscifret kode, som du bruger ved log-in.

Der gælder de samme regler for Mobilbank Erhverv som for Netbank Erhverv. Du kan se regelsættet i eArkiv, hvor vi har tilføjet af afsnit om den nye mobilbank.   

Få hjælp
Hvis du har spørgsmål om Mobilbank til din virksomhed, er du velkommen til at kontakte hotline via mail til hotline@sparfyn.dk eller på telefon 70 20 37 08.

Få fordele med elektroniske betalinger

Jo flere betalinger der kører automatisk, desto nemmere og billigere vil det oftest være. Så benyt dig af de mange elektroniske muligheder, sparekassen kan tilbyde, og lad os få en snak om, hvordan vi  kan optimere dine ind- og udbetalinger.

Betalingsservice

Tab 1

Betalingsservice

Med Betalingsservice kan du opkræve penge automatisk via debitors konto, betalingskort eller indbetalingskort, som udsendes på vegne af dit firma enten elektronisk eller på papir.

En løsning tilpasset din virksomhed
Betalingsservice tilbyder forskellige muligheder for at opkræve dine kunder, uanset om dine kunder ønsker opkrævningen elektronisk eller på papir.

Ved opkrævningen har du også mulighed for at sende det, vi kalder "Medsend bilag".

Færre omkostninger til administration
Regneeksemplet herunder viser, at der er mange penge
at spare hvert år ved at bruge Betalingsservice – i stedet for selv at udsende opkrævninger.

Antal kunder/medlemmer: 5.000 stk.
Antal opkrævninger pr. kunde/medlem pr. år 12 stk.
Print, kuvertering, forsendelse 8,00 kr.
Udgift ved udsendelse af egne fakturaer 480.000 kr.
Udgift til Betalingsservice (ca. 5 kr./stk.) 300.000 kr.
Besparelse pr. år 180.000 kr.

Har du allerede Betalingsservice
Gå ind på Betalingsservices hjemmeside, og udnyt mulighederne.

 

Kreditorreference

Tab 1

Kreditorreference

Kreditorreference kan bruges til identifikation af en debitor eller et tilgodehavende.

Du danner kreditorreferencen i økonomisystemet og påfører kreditorreferencen - sammen med registreringsnummer og kontonummer - på den regning, der sendes til debitor.

Det betyder, at du får:

  • Bedre overblik med én opkrævningsmetode
  • Nemmere mulighed for afstemning af betalinger
  • Et alternativ til indbetalingskort

Indbetalingskort

Tab 1

Indbetalingskort

Virksomheden kan tjene rentedage på at samle alle indbetalingerne på en driftskonto. Desuden letter det virksomhedens administrative rutiner.

Udnyt synergien med Netbank
FI-kortet kan bruges som enten løst bilag eller indgå som en del af virksomhedens faktura. Men du får det største udbytte og bedste integration, hvis du samtidig har et økonomisystem med et bank/kreditormodul og Netbank, som udveksler data.

Få fordele med Det Fælles Indbetalingskort (FI-kort)

  • Girokontoen bliver overflødig.
  • Betalingsident på op til 16-cifre. Kan bestå af fortløbende numre eller fakturanumre.
  • Administrative og kontante fordele i form af sparet gebyr og færre valørdage, afstemning og flytning af penge.
  • Når du printer en faktura med FI-kort på virksomhedens egen printer, kan du sætte egen tekst og logo på.
  • Bruger du Netbank, kan meddelelser udskrives på en separat oversigt, allerede på andendagen efter at debitor har foretaget betaling. Du behøver derfor ikke vente på at få kontoudskriften med posten.
  • Bruger du Netbank, kan du desuden bogføre direkte i eget økonomisystem.

Skal du have trykt FI-kort, er det vigtigt, at de overholder standarderne. Nets kan blandt andet trykke og udsende FI-kort for virksomheden, men du kan også vælge din egen leverandør som Dgprint eller KontorCirklen. 

eFaktura

Tab 1

eFaktura

eFaktura er en elektronisk faktura og et indbetalingskort samlet i ét bilag, som taler sammen med både dit og dine kunders økonomisystemer.

Administrative lettelser og betydelige besparelser
Med eFaktura bliver din virksomhed fleksibel i forhold til dine kunder, og samtidig opnår virksomheden en øget optimering internt i økonomifunktionen. Vi kan sende dine fakturaer uafhængigt af modtagerformat. Det vil sige, at din kunde kan vælge at modtage dine fakturaer elektronisk eller på print.

Læs mere på www.nets.eu

LeverandørService

Tab 1

LeverandørService

LeverandørService er en unik løsning til opkrævning af tilbagevendende betalinger for varer og serviceydelser til erhvervskunder, hvor hurtighed og sikkerhed for indbetaling er væsentlig, eksempelvis i forbindelse med regelmæssige leverancer.

Nemt og hurtigt
Efter aftale med kunden kan din virksomhed med LeverandørService automatisk trække tilgodehavender direkte på kundens konto - også når betalingsfristen er kort.